Teoria chibritului lipsă


O zi obişnuită. Culcat cu mult după miezul nopţii, trezit pe când cocoşul încă visa puicuţe împiedicate.

Obosit nevoie mare, pleci spre şcoală. Rezolvi în viteză ce era de rezolvat şi te întorci acasă. Somn? Nicidecum, ai încă treburi de făcut. Dat fiind că eşti cafegiu notoriu, concluzionezi că o cafea te-ar ajuta.

Te duci întins către bucătărie şi dai să aprinzi aragazul. Deh, n-ar fi şezut bine un filtru de cafea pe bufet? Ar fi şezut, aşa cum şezi şi tu cu mâna pe cutia magică. Dai să scoţi chibritul salvator şi constaţi cu stupoare că n-a mai rămas în cutie decât o jumătate de băţ, din nefericire nu partea pe care să o poţi aprinde.

Nu disperăm. Trebuie să mai fie vreo cutie prin casă. S-o luăm metodic că d-aia avem creier. Instantaneu îmi vine în minte dragul meu frăţior care mai fură câte-un cui din pachetul mamei. ( a se observa lejeritatea trecerii peste ideea că am o fumătoare în familie). El sigur are pitit pe undeva şi vreo cutie de chibrituri!

Şi dă-i şi caută. Prin buzunarele pantalonilor nimic. Nici prin borsetă. Poate totuşi n-am căutat cum trebuie. Întorc casa cu susul în jos şi nimic.

Zic bun, operaţiunea a fost un succes, pacientul a murit. Trecem la planul B. Trebuie să fie vreo brichetă prin casă, că doar aveam atâtea. Da, recunosc, ” colecţionez ” brichete. De preferat marca ” altora ”. Şi mai bine dacă sunt şi drăguţe, sau mov, sau vreun model mai fistichiu.

Şi caut iar. Găsesc una într-un final. Da-i goală. Zic bun, şi-acum ce fac? Mă gândeam să folosesc scânteia brichetei. Da mi-o fost frică, zău, să nu aprind şi casa, nu doar ochiul de la aragaz. Am antecedente de prăjit ibrice uitându-le pe foc şi pârlirea bretonului la aragaz, aşa c-am luat decizia de a mă abţine de la astfel de gesturi ” ingenioase”. Că doar paza bună trece primejdia rea.

Paza ca paza, dar cu logica, ei bine, cum stăm? Prost, zic. La fel ca bunica şi ochelarii de pe nas, aşa şi eu.

Concluzia? Dacă vă aflaţi vreodată în situaţia asta, nu care cumva să căutaţi în geanta, dulapul sau buzunarele singurului fumător din casă, căci acolo sigur veţi găsi bricheta!

Scrie un comentariu

Din categoria Daily Dilemmas, Povesti povestiri si alte baliverne

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.